wtorek, 8 października 2024

Marcello Pamio - La strategia della creazione di malati


Można wygenerować automatyczne tłumaczenie na j. polski. 

1 komentarz:

Moja wiedza w jednym miejscu pisze...

„Nauka medyczna to przedsiębiorstwo przemysłowe zarządzane i kontrolowane przez producentów (lekarzy, szpitale, laboratoria farmaceutyczne), którzy zachęcają do rozpowszechniania kosztownych i skomplikowanych, nowoczesnych procedur, a tym samym sprowadzają pacjenta i jego rodzinę do statusu potulnych klientów”. Ivan Illich „Model biznesowy przemysłu farmaceutycznego opiera się właśnie na poszerzaniu sfery chorób: kreatywny marketing służy poszerzaniu bazy klientów, przekonując tych, którzy prawdopodobnie są zdrowi, aby uważali się za co najmniej umiarkowanie chorych”.
Allen Frances, psychiatra. Marketing chorób to wyrafinowana sztuka sprzedawania dolegliwości, skuteczny sposób handlu lekami i testami, który prowadzi do ogromnych zysków. Marketing ten wymaga bardzo konkretnego kierunku, głównych i drugorzędnych aktorów oraz wielu statystów.
Firmy farmaceutyczne (dyrektorzy i producenci) muszą koniecznie angażować lekarzy (aktorzy będący głównymi bohaterami) do przepisywania receptur, muszą angażować badaczy (aktorzy niebędący bohaterami), którzy wymyślają naprawdę nowe zaburzenia, grupy pacjentów i/lub członków rodzin chorych (statutów), którzy głośno proszą o dodatkową terapię, a w końcu sami pacjenci proszą o takie leki, bo są przekonani, że są chorzy (nieświadomi widzowie).
Celem tej pracy jest ujawnienie fabuły i scenariusza tego filmu dokumentalnego, oglądanego i doświadczanego co roku przez setki milionów ludzi... Tylko wtedy, gdy dokładnie wiesz, jak działa System, jesteś w stanie się obronić. Wszyscy ludzie bez prawidłowych i pełnych informacji prędzej czy później zostaną zmiażdżeni przez piekielną machinę marketingu farmaceutycznego, to tylko kwestia czasu.
https://www.amazon.it/fabbrica-malati.../dp/B0BK2RDKKF

Polecany post

Choroby psychiczne a przemoc doświadczona w dzieciństwie.